zondag 28 februari 2010

Einde derde week

Hoi!

De eerste maand zit er al bijna op :(. Gisteren hebben we een bezoekje gebracht aan White beach. Een kunstmatig aangelegd strand aan de Suriname rivier, echt de moeite! Vooral de netten die er gespannen zijn on de pirhana's tegen te houden! Een echt stukje paradijs... Een hele dag voor maar 8 euro met vervoer erbij, het leven is hier echt goedkoop! Ondertussen hebben we ook al een beter idee van welke uitstapjes we zullen maken en ik kijk er echt al naar uit. Ik heb me ondertussen wel een zonnecrème met factor 50 gekocht, en eigenlijk is dat nog te weinig maar ja, wat rood ziet wordt uiteindelijk weer bruin!

We hebben ook weer enkele beestjes op bezoek gehad in het huis, 2 vleermuizen en een hagedis in de ijskast, dat was net iets minder leuk! Dezelfde ijskast is ondertussen ontplofd, met rook en al erbij! Tot onze grote verbazing hadden we de dag nadien al een nieuwe (sommige dingen gaan hier wel snel).

We hebben ook al een paar Surinaamse woorden geleerd: lesbienne = schuurmachine. Het Surinaamse woord voor mietje is vriendje ( je moet dus oppassen wat je zegt). Ik hou van jou is me lobby you (of zoiets). Dus: me lobby you all :).

Dit weekend is het verleng weekend, morgen word Holi Paghwa gevierd. Het is een Hindoestaansfeest waarbij iedereen feest viert in de stad. We zijn net slechte kleren gaan kopen want blijkbaar wordt er met kleurrijke papjes gegooid op straat. Dat beloofd!

Deze week heb ik ook voor de eerste keer les moeten geven, het was echt een leuke ervaring. De leerlingen hier zijn veel spontaner en behulpzamer. Ze steken ook hun vinger niet op maar roepen het antwoord met zen alle door de klas. Echt leuk! Ook de leerkrachten zijn heel vriedenlijk en hebben al aangeboden om ons een rondleiding door de stad te geven.

Ik het hier echt naar mijn zin en mis het thuisfront nog niet! Hopen dat het zo blijft!

Groetjes

Tinne

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage